OFERTA PRACY - Inspektor w Dziale Świadczeń rodzinnych.
Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Człuchowie
ogłasza nabór na stanowisko urzędnicze: Inspektora w Dziale Świadczeń Rodzinnych
- Nazwa i adres jednostki:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Człuchowie, ul. Średnia 12A
- Określenie stanowiska:
Stanowisko: Inspektor w Dziale Świadczeń Rodzinnych
- Wymagania niezbędne:
- obywatelstwo polskie;
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
- brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków;
- wykształcenie wyższe
- minimum dwuletni staż pracy w jednostce samorządu terytorialnego;
- nieposzlakowana opinia;
- znajomość przepisów w zakresie ustaw o: świadczeniach rodzinnych, pomocy osobom uprawnionym do alimentów, wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”, pomocy państwa w wychowywaniu dzieci, ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów, Kodeksu Postępowania Administracyjnego;
- znajomość procedur administracyjnych oraz regulacji prawnych ze szczególną znajomością ww. ustaw i rozporządzeń w sprawie trybu postępowaniao ww.świadczenia;
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku;
- Wymagania dodatkowe:
-
- doświadczenie zawodowe przy obsłudze świadczeń rodzinnych, wychowawczych i fundusz alimentacyjnego;
- komunikatywność, samodzielność, odpowiedzialność, rzetelność, dyspozycyjność, terminowość;
- znajomość zasad ochrony danych osobowych, praktyczne umiejętności księgowania operacji gospodarczych w programie komputerowym oraz sporządzanie dokumentów księgowych;
- umiejętność pracy w zespole;
- bardzo dobra znajomość obsługi programów MS Office (Excel, Word), umiejętnośćobsługi poczty e-mail oraz obsługi urządzeń biurowych;
- umiejętność interpretacji przepisów prawa;
- umiejętność formułowania decyzji oraz innych pism administracyjnych;
- umiejętność analitycznego myślenia;
- umiejętność rozwiązywania problemów;
- umiejętność dobrej organizacji pracy własnej i pracy w zespole;
- umiejętność planowania pracy;
- gotowość do podnoszenia kwalifikacji;
- Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
1. udzielanie informacji dotyczących warunków nabywania prawa do świadczeńrodzinnych, alimentacyjnych, świadczenia wychowawczego, świadczenia „Dobry start” oraz zasad ustalania, przyznawania i wypłacania tych świadczeń;
2. przyjmowanie wniosków, sprawdzanie ich zgodności pod względem merytorycznym i formalnym;
3. rozpatrywanie wniosków, prowadzenie postępowań administracyjnych, prowadzenie rejestru i ewidencji złożonych wniosków;
4. opracowywanie projektów decyzji administracyjnych, postanowień w sprawach indywidualnych z zakresu świadczeń rodzinnych, wychowawczych, funduszu alimentacyjnego;
5. sporządzanie list wypłat realizowanych świadczeń;
6. prowadzenie korespondencji w prowadzonych sprawach;
7. prowadzenie postępowań w sprawie zwrotu nienależnie pobranych świadczeń;
8. przygotowywanie analiz, raportów i sprawozdań miesięcznych, kwartalnych i rocznych w zakresie określonym przez przełożonego;
9. prawidłowe, rzetelne i terminowe prowadzenie powierzonych spraw zgodnie z przepisami prawa;
10. gromadzenie, kompletowanie i przechowywanie dokumentacji prowadzonych spraw;
11. stałe podnoszenie kwalifikacji poprzez bieżące zapoznawanie się z przepisami;
12. praca w systemach komputerowych obsługujących świadczenia rodzinne, wychowawcze i funduszu alimentacyjnego;
13. prowadzenie spraw dotyczących dochodzenia świadczeń nienależnie pobranych;
14. przeprowadzanie wywiadów alimentacyjnych z dłużnikami i odbieranie oświadczeń majątkowych od dłużników;
15. współpraca z komornikiem sądowym;
16. współpraca z Urzędem Pracy w zakresie sporządzania wniosków o zatrzymanie prawa jazdy dłużnika alimentacyjnego;
17. przygotowywanie wniosków do Prokuratury o ściganie za przestępstwo uchylania się od obowiązku alimentacyjnego;
18. prowadzenie imiennego rejestru dłużników i analityki zobowiązań dłużników alimentacyjnych względem państwa i gminy;
19. udział w szkoleniach w celu podnoszenia umiejętności i kwalifikacji zawodowych;
- Warunki pracy
Umowa o pracę, w pełnymwymiarze czasu pracy. Termin rozpoczęcia pracy 1 marca 2021 r. Praca przy monitorze komputerowym w wymiarze ponad 4 godzin dziennie. Praca posiada charakter administracyjno-biurowy i zaliczana jest do prac lekkich pod względem obciążenia fizycznego. Pracownicy nie są narażeni na występowanie uciążliwych i szkodliwych czynników. Główna część pracy wykonywana jest w siedzibie MOPS, w godzinach uzgodnionych z Dyrektorem MOPS w Człuchowie. Okazjonalnie wyjazdy służbowe związane są przede wszystkim z uczestnictwem w szkoleniach oraz kursach podwyższających kwalifikacje zawodowe a także realizacją wykonywanych zadań. Na stanowisku wykorzystywany jest niezbędny sprzęt komputerowy i biurowy – komputery stacjonarne, monitory ekranowe, drukarki, kserokopiarki, niszczarki itp. Stanowisko znajduje się na parterzebudynku. Korytarze nie są dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
VII. Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny,
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie, zgodnie z załącznikiem nr 1 do ogłoszenia,
- kserokopie dokumentów potwierdzający staż pracy,
- kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie oraz kwalifikacje,
- oświadczenie kandydata o niekaralności, o treści jak w pkt III.2.,
- oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
- oświadczenie o zapoznaniu się z klauzulą informacyjną oraz dotyczące zgody na przetwarzanie danych osobowych wg załącznika nr 2 i 3 do ogłoszenia,
- w przypadku kandydata z orzeczoną niepełnosprawnością — kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
VIII. Informacje dodatkowe:
1 W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Człuchowie był wyższy niż 6%.
2. Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE(RODO), Każdy kandydat przystępujący do naboru podaje swoje dane dobrowolnie, Bez podania wymaganych danych osobowych nie będzie możliwy udział w naborze.
IX. Termin i miejsce składania dokumentów:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętej kopercie w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Człuchowie, ul. Średnia 12A lub wysłać pocztą na adres: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Człuchowie, ul. Średnia 12A, 77-300 Człuchów z dopiskiem: „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze: Inspektora w Dziale Świadczeń Rodzinnych" terminie do 22 lutego 2021 r., do godziny 1200.
Dokumenty, które wpłyną po upływie wyżej określonego terminu nie będą rozpatrywane.
Konkurs zostanie przeprowadzony zgodnie z Regulaminem zatrudniania pracowników na wolne stanowiska urzędnicze w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Człuchowie z dnia 20 sierpnia 2013 r.Po upływie terminu do złożenia dokumentów – w BIP oraz stronie internetowej MOPS – zostanie zamieszczona lista kandydatów, którzy zgłosili się do naboru i spełniają wymagania formalne. Osoby zakwalifikowane zostaną telefonicznie poinformowane o dokładnym terminie selekcji końcowej, na którą składają się: test kwalifikacyjny, rozmowa kwalifikacyjna, praktyczne sprawdzenie umiejętności.
Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Człuchowie – na każdym etapie może bez podania przyczyn unieważnić nabór kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze.
Dokumenty kandydata wybranego w naborze i zatrudnionego zostaną dołączone do jego akt osobowych. Dokumenty kandydatów, którzy wzięli udział w naborze będą przechowywane w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Człuchowie i mogą być odbierane przez okres 1 miesiąca od dnia upowszechnienia informacji o wynikach naboru. Po upływie w/w terminu dokumenty zostaną protokolarnie zniszczone.
X. Ważne
Składane oświadczenia winny być opatrzone własnoręcznym podpisem a kopie dokumentów własnoręcznie potwierdzone za zgodność z oryginałem.
Dyrektor
Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Człuchowie
Ewa Osinska
Człuchów, dnia 11 lutego 2021 r.